Egy egészen más téma, ami talán lerágott csont, de annak, aki épp benne van, aktuális. Érdekes és elgondolkodtató tények, ami valahol mégis érthető és reális, pedig megannyi probléma forrása: a tanár-diák szerelem.
Valahol mindig piszkálta a fantáziámat, vajon miért esnek a diáklányok szerelembe a tanárukkal, aki a legtöbb esetben, sem korban, sem mentalitásban nem hozzájuk illő. Miért éreznek késztetést rá, hogy elfogadtassák és megszerettessék magukat? Hogyan alakul ki az egyszerű tanár-diák kapcsolatból szerelem, és mindez hová, merre vezet? Hol az eleje, hol a vége? Mi a még megengedett, mi az, ami már meghaladja a tűréshatárt? Mit tehetnek a szülők, és mit az iskola? Van rá szabályzat? Van bármilyen tiltás? Ha van is, a mondás itt is igazzá válik: "A tiltott gyümölcs a legédesebb."
Sokan nem értik, nem tudják elfogadni, hogy a diákok gyengéd érzelmei épp egy felnőttet, egy példaképet találnak meg, nem pedig egy korban és eszmében azonos kaliberű fiatalt. Ám mint mindennek, ennek is megvan a kellő magyarázata.
Vannak lányok, akik a saját korabeli fiúkat gyerekesnek, nyeglének tartják. Mind gondolkodásban, mind szellemileg érettebbek, így nem a félrehúzott baseballsapka, vagy egy félig letolt nadrág dobbantja meg szívüket, hanem egy kifejezetten férfias, kedves, úriemberként viselkedő érett férfi. Ugyanis abban a korban vannak, mikor könnyen lobbannak lángra, szükségük van a szeretetre, a megértésre, mivel szárnyaikat bontogatják. Elég, ha a tanár több figyelmet szentel nekik, máris úgy érezhetik, valami megmozdult bennük. Ha az illető éppen egy tiszteletben álló, számukra elérhetetlennek tűnő férfi, valamiért még inkább vágynak rá, hogy felkeltsék magukra a figyelmét. Ez persze nem jelenti azt, hogy tudatosan épp egy tanárba akarnak beleszeretni, csupán a tökéletesség látszata, a komolyság, a kedvesség, az okosság leveszi őket a lábukról.
Az, hogy a kapcsolat ezután hogyan alakul, javában függ a tanár mentalitásától, érzelmeitől. A középiskolákban egyre több esetről hallani, mikor a tanár és diákja között szerelem szövődött. Manapság már nincs különösebb hírértéke, hiszen a tanárok is emberek, vannak érzelmeik, és igenis beleszerethetnek egy kedves, édes, rátermett diáklányba, akinek a mosolya édes, mint a méz, tekintete lágy, mint a simogatás, hangja pedig zene az arra érzékenynek. Ám itt is, mint mindenhol, akadnak problémák:
- Ha a diák kiskorú!!! (Kiskorú megrontását a törvény bünteti!)
- Ha a diák nem kiskorú ugyan, de tanulmányi eredményeit befolyásolja a kapcsolat
- Ha a tanár családos ember
- Ha az iskola szabályozza az efféle kapcsolatot
- Mindezeket kiküszöbölve is, a dolog etikátlan volta, a többi diákkal szembeni "előnyös" megkülönböztetés így is probléma marad.
Jó magam mindig ábrándos típus voltam, valahogy mindig mindenbe bele tudtam szőni a romantikát. A szerelem örök témája, és az iménti kérdések keverékéből megszületett egy újabb ötlet, egy újabb téma, egy újabb könyv, ami megpróbálja úgy bemutatni a tanár-diák szerelmet, hogy mindenki láthassa, átérezhesse, nem minden fekete és fehér, mert igenis vannak esetek, ahol már nem az ész, hanem a szív parancsol.
Letölthető változata az Adamobooks.com-ról ITT!
Szeretnél a könyvből egy ingyen példányt? Hamarosan megtudhatod, hogyan....