Knizner B. Sylvia

Olaszország - Bibione

Nyaral a család

2019. július 24. - Angel.sylvia

Mikor egy bakancslista megszületik, több olyan utat célba vesz, amit egyébként nem tennénk meg, hiszen kis hazánkban is számos olyan hely van, ahol meseszép dolgokat lehet látni, kirándulni menni, fürdeni. Ám néha jó érzés elhagyni az otthont, eltávolodni mindentől és mindenkitől.

Szállásunkat a Booking.com-on foglaltuk le.

Első nap:

Reggel fél 8-kor vágtunk neki az útnak. Arra számítottunk, hogy nagyjából 6 és fél-7 óra alatt célhoz érünk, de kissé több időbe telt. Otthon megvettük a hazai autópályamatricát 10 naposat, és a határ előtti INA benzinkúton a szlovén matricát. Mivel 8 napot tett ki az utazásunk, így a szlovén heti (7 napos) matrica kevés lett volna, és havit kellett vásárolnunk.

A határt észrevétlenül hagytuk el, valójában behatárolni sem tudjuk, mikor és hol. Az út viszont kíméletlenül hosszú volt. Szlovénia végtelennek és néhol igencsak sivárnak látszott a pályáról. Normál tempóban is több időbe telt átutaznunk rajta, mint vártuk. Egy-egy hegy felbukkanása zökkentett csak ki, na meg a rövidebb-hosszabb alagutak.

Az olasz határt legalább láttuk, de azon is csak áthajtottunk, nem állított meg senki. A pálya viszont egész hosszában felújítás alatt állt, és nagyon lassan lehetett csak haladni. Viszont kapus (útdíjas) rendszer működik, ahol az elején egy automata ad egy kártyát, a végén pedig fizetsz.

Bibionéba érkezve (nagyjából 8 órás autózás után), a turisztikai információ melletti hatalmas épületben van kialakítva a város szállásainak bejelentkezési pontja. Itt kell lejelentkezni, kifizetni a szállást, és itt adják át a kulcsokat. Nagyszerű megoldásnak tartom, bár jó ha van egy perfekt angolos velünk, mert a magyar nyelv nem az erőssége egyetlen külföldi turisztikai helynek sem. (persze kivételek mindig vannak)

A szállásunk az Orchidea apartmanházban volt, ami első látásra is tiszta, rendezett és szép. A külső tér ugyanúgy, mint a belső. Saját parkolója van, fele fedett, a fele szabadon az udvarban. Ráadásul a szálláshoz járt egy napernyő és két napozóágy a parton. Bár tusoláskor a meleg-, és hideg víz arányt nem igazán lehetett beállítani, viszont volt wifi. Mikrohullámú sütő nem volt, de vízforraló igen. Evőeszközök, edények, főzési lehetőség... A nappaliban klíma, ami kellemesen le tudta hűteni az egész apartmant.

És itt bekapcsolódik egy fontos információ: Mit vigyünk magunkkal, amire talán sokan nem gondolnak?

• Mosogatószivacs, mosogatógél
  • Wc papír
  • szappan, kéztörlő
  • konyharuha
  • hosszabbító vagy adapter (vannak helyek, ahol olasz konnektor van, és nálunk is előfordult egy-kettő, amibe nem ment bele a laptop töltője. (középső kép) A jobb oldalon már egy eu szabványos kombinált konnektor látható.

Egy kis pihenés után lesétáltunk a partra. Végtelen hosszú. Valahol azt olvastam, hogy 8 km, amihez 300 m szélesség tartozik. Amerre ellátni, tömkelegnyi ember széltében, hosszában. Lábuk alatt puha homok, előttük a tenger. És! Turisták megszámlálhatatlan mennyiségben.

Ha azért érkeztél Bibionéba, hogy olasz embereket, olasz "életet" láss, máshol keresd! Ez egy üdülőövezet, ahol minden úgy lett kialakítva, ahogy turisztikai szempontból előnyös, és az igényeknek megfelel.

Viszont a sétánk során beljebb keveredtünk az utcák között egy fagyiért. Az első helyen megálltunk, és kértünk 2-2 gombóccal, és kapásból dupla adagot kaptunk. Ami pedig az ízét illeti, valódi volt, és sokkal finomabb, mint amit eddig ettem. (Pedig minden helyen megkóstolom, mert ez az egyik gyengém.)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.